A child starts reading kids' books, then teens' books, and then finally progresses to a more serious literature, even if it's sci-fi or fantasy. Well, the problem with the gaming industry is that it keeps producing games that are suitable for the 8-12 age group.
Vince D. Weller

Добро пожаловать, berk
Twitter Группа Steam Страница Вконтакте Группа C.O.R.E. Dragon Age Контакте Новостная лента RSS
Новые сообщения · Правила форума · Поиск
  • Страница 3 из 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
Форум » Основной раздел » Spiderweb Software » [Spiderweb Software] Джефф Вогель о игровых журналистах
[Spiderweb Software] Джефф Вогель о игровых журналистах
Товарищ Дата: Четверг, 21.11.2013, 06:50 | Сейчас играет в Ил-2 CoD/GBoX/DCS World Сообщение # 31
Ктулхе can into сhange!
Аватара Товарищ
Factor

Цитата m00n1ight ()
суть послания заключалась именно в последнем предложении - в том, где написано, что критика и похвала ценны только из уст разбирающегося человека
Всё правильно написал, а то мы уже джве страницы обсуждаем что угодно, кроме собственно главного посыла Джеффа.


Kreol34 Дата: Четверг, 21.11.2013, 10:44 | Сейчас играет в HearthStone Сообщение # 32
Don't Panic
Аватара Kreol34
Factotum

Цитата m00n1ight ()
что критика и похвала ценны только из уст разбирающегося человека
Ну в крупных изданиях сидят я так думаю разбирающиеся люди, дело в том, что самым авторитетным все равно будут "заносить". 
Цитата QweSteR ()
Геймеры делали для геймеров. Но постепенно правила игры изменились. И теперь разработчики не делают игры для себя.
Игры стали заложниками своей цены, в смысле на разработку уходит огромное количество денег, которые надо бы и "отбить". Это Вогель может сидеть на жопе ровно и заниматься творческим подходом, а Беседкам и Рокстарам нужно народ привлекать, а рисковать как раз таки нельзя. На стартах нужны высокие оценки, а через полгода можно уже и более честные, для примера есть последний Биошок.

m00n1ight Дата: Воскресенье, 24.11.2013, 14:48 | Сейчас ни во что не играет Сообщение # 33

Как-то попалась копипаста с Кодекса в тему:

Thinking about it further, however, I realize that there is no need for them to ask questions to get the content they need for their articles. All of it is right there, ready to be plucked from the lips of PR guys and developers eager to tell pre-written tales about their games. As I walk into a showing of Watchdogs, I see game journos getting their pads out and starting to write. They write notes about what they see on the screen and hear from the show host, notes that will later turn into articles in their magazines. But the only things they see are specific segments of gameplay created to show off the very best parts of Watchdogs, and all they hear is the voice of someone who has rehearsed to death a speech designed to cast the game in the best possible light. I see the journalists taking notes on their pads, and I can almost see the golden stream of words coming out of the mouth of the host, trailing towards the audience of game journos, becoming text on a pad and, later, an article on a magazine website. This is a place where game journalists inform their audience based solely on what cannot be described as anything but advanced television commercials.

It seems I am not the only one who has issues with the way that Gamescom and other conferences handle journalism. Richard Lewis, e-sports journalist, writes here about how the companies at Gamescom barely pay attention to journalism anymore, as if they no longer need games journalists. All this tells a particular tale, a tale about the vaining importance of reporting in the world of games. PR departments communicate directly with their customers. No filter is applied to the bullshit. Why should RIOT care about Richard Lewis and his needs when the users can get their ”e-sports journalism” straight from the source, polished by the PR machine into glistening brilliance? The reporters on the LCS – RIOT's own e-sports league – are hired by RIOT. In effect, modern gaming journalism is becoming a commodity of game producers. Why should anyone respect someone like me, or even a professional games journalist, no matter the quality of their content, if they no longer need us/them to market their games and inform the consumer? The games journalist cannot write quality articles because he has no venues for solid information, and the people in charge have no interest in providing him with such. The system is to blame, then, the system we have all constructed for the transmission of information about games from companies to consumers. Companies are encroaching on the field of journalism, journalists lack integrity and consumers consume without asking questions. In a healthy world, business would need to rely on brilliant critics to 'yay' or 'nay' their game, and consumers would need to trust these critics, to know that their integrity is unquestionable. Unless that happens, neither business nor consumer will have any need of the critic, and the remnants of criticism will dissolve until PR bullshit sieves unfiltered through major sites directly into the eyes and ears of consumers who will have no other choice but niche media if they want critically angled information about their hobby. And then, dear sirs and madams, then, we will all be fucked. Perhaps we are already.
vaska_psih Дата: Воскресенье, 24.11.2013, 15:07 | Сейчас играет в В консоли Сообщение # 34
Praise the Sun!
Аватара vaska_psih
Factotum

QweSteR, А вот тем, кому уже тогда было 28 она казалась такой, как нам Скайрим!

Цитата m00n1ight ()
to show off the very best parts of Watchdogs
Вспоминаются фильмы, трейлеры которых содержат всё самое лучшее из 2 часов фильма, ммммда
Сообщение отредактировал vaska_psih - Воскресенье, 24.11.2013, 15:09
13th_Ka7aHe4 Дата: Воскресенье, 24.11.2013, 22:56 | Сейчас играет в HQTHoR Сообщение # 35
Аватара 13th_Ka7aHe4
Namer

Цитата vaska_psih ()
QweSteR, А вот тем, кому уже тогда было 28 она казалась такой, как нам Скайрим!
Определённая доля правды есть. Конечно, на мой взгляд, более интуитивная, чем фактическая. Сейчас в Скайрим играют (и проходят) люди, которые вообще не знают, что такое РПГ. Некоторые так и не узнают. В своё время, я хорошо это помню, БГ с упоением проходили люди, которые до этого вообще не играли в ролевухи
Форум » Основной раздел » Spiderweb Software » [Spiderweb Software] Джефф Вогель о игровых журналистах
  • Страница 3 из 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
Поиск:
Новый ответ
Имя:
Текст сообщения:
Все смайлы
Опции сообщения:
Код безопасности:

Обновления форума

Копирайты

  • C.O.R.E. © 2009 – 2020
Система Orphus Creative Commons License
Войти на сайт?
Логин:
Пароль: