Возлюбленная Андрасте, сидящая подле Создателя, знай о моей скорби. Ибо сердце моё было слабым, пока не послужило твоей величайшей славе.
Dragon Age: Инквизиция

Добро пожаловать, berk
Twitter Группа Steam Страница Вконтакте Группа C.O.R.E. Dragon Age Контакте Новостная лента RSS
Новые сообщения · Правила форума · Поиск
Страница 1 из 11
Форум » Основной раздел » Troika Games » Vampire: The Masquerade — Bloodlines » [Vampire: The Masquerade — Bloodlines] Патч от Wesp5 (Обсуждение неофициального патча)
[Vampire: The Masquerade — Bloodlines] Патч от Wesp5
m00n1ight Дата: Понедельник, 27.04.2015, 13:08 | Сейчас играет в SW: KOTOR2 Сообщение # 1
Лунный мишка
Аватара m00n1ight
Factol

Долгое время новости о выходе новой версии неофициального патча от Wesp5 появлялись (и обсуждались) в основной теме игры. Это неправильно.

Патчи от Wesp5 — не единственные в своём роде, и некоторые не любят их за то, что их создатель давно уже отошёл от правки ошибок в оригинальной игре и принялся восстанавливать вырезанные материалы и прочее, что в полную версию игры не попало, тем самым, по их мнению, ломая игру.

Итак, на днях вышла версия 9.3, в которой заявлены следующие изменения:

Цитата
+Recreated Malkavian Maze and Warrens Shortcut, thanks EntenSchreck.
+All four new levels optimized, thanks to atrblizzard and Psycho-A.
+Improved library quest emails and restored big moon to Ocean House.
+Made tutorial guard and Luckee Star easter egg vanish after scene.
+Fixed blood pack appearing in SM haven and Skelter blocking stairs.
+Improved library and atrium maps and removed Giovanni well spirit.
+Made it possible to do the cemetery quest after getting Romero fun.
+Included eye replacer mod, but made it deselectable, thanks Nivea.
+Added installer option to deselect casting and changed disciplines.
+Corrected beachhouse dog vanishing and dealing damage after death.
+Made auto-move and walk/run toggles be definable, thanks to Malkav.
+Fixed Johansen always following you and Romero's whore trying too.
+Made it possible to freely select one of Beckett's new disciplines.
+Corrected cabbie sewer animation and Venture Tower elevator issue.
Repaired Confession cross and restored dance spot, thanks Psycho-A.
Fixed Plaquebearer quest bug and added all concept arts to Extras.
Made abandoned warehouse bum leave later if you didn't talk to him.
Removed character sheet music overlaying others, thanks Zer0morph.
Fixed three mirrored keycard backsides and centered the area icons.
Improved Grout's wife tube and electronic voices, thanks Psycho-A.
Fixed hostess, Boris, Phil, Johansen, Gimble and LaCroix dialogues.
Made Empire Hotel TV unreactive and prevented invincible Cathayan.
Added museum light, Chinatown newsboxes and fixed minor map issues.
Moved Knox/Bertram XP to Knox dialogue and added pics reflections.
Fixed walk-through columns at Venture Tower and warrens reflection.
Made Igor react to killed allies and heart monitor to dead victim.
Stopped several dialogue NPCs staying tranced after being fed upon.
Restored two cool unused lines for Knox and fixed Venus money bug.
Improved wet reflections and other texture issues, thanks Psycho-A.
Showed Carson's finger and fixed Flynn's eye clip, thanks DDLullu.
Added mod -game loader and improved SDK, thanks Behar and Psycho-A.
Improved Blender scripts and added sheet injector, thanks DDlullu.
Fixed player in Carson cutscene and unlocked door, thanks Psycho-A.


В патч от Wesp5 встроена поддержка широкоформатных разрешений и многомониторных сборок.

Failure is delay, not defeat. It is a temporary detour, not a dead end. Failure is something we can avoid only by saying nothing, doing nothing, and being nothing. © Denis Waitley
m00n1ight Дата: Понедельник, 27.04.2015, 13:11 | Сейчас играет в SW: KOTOR2 Сообщение # 2
Лунный мишка
Аватара m00n1ight
Factol

В общем, попробовал я сегодня посмотреть, что там наваяли за десяток версий, а заодно пройти игру на нескольких мониторах, и столкнулся с, в некотором роде, забавным багом: время от времени при загрузке сохранения умирает один из персонажей поблизости от ГГ (в том числе и из безымянной массовки). Прелесть ситуации заключается в том, что и квестовые персонажи дохнут тоже.

Что-то они поломали, так что сохраняться либо вдали ото всех, либо только в боевых областях. Железный человек по-вампирски.

Failure is delay, not defeat. It is a temporary detour, not a dead end. Failure is something we can avoid only by saying nothing, doing nothing, and being nothing. © Denis Waitley
Ilerian Дата: Понедельник, 27.04.2015, 13:59 | Сейчас играет в One Day in London Сообщение # 3
OWL-Studio
Аватара Ilerian
Namer

Сообщаю, что на версии 8.9 суровых сохранений не было mellow
m00n1ight Дата: Вторник, 28.04.2015, 14:37 | Сейчас играет в SW: KOTOR2 Сообщение # 4
Лунный мишка
Аватара m00n1ight
Factol

Ошибку осознал. Нельзя просто так взять и запустить экзешник. Нужно делать это с ярлыка на рабочем столе, куда прописаны дополнительные параметры.
Failure is delay, not defeat. It is a temporary detour, not a dead end. Failure is something we can avoid only by saying nothing, doing nothing, and being nothing. © Denis Waitley
Ilerian Дата: Вторник, 28.04.2015, 14:56 | Сейчас играет в One Day in London Сообщение # 5
OWL-Studio
Аватара Ilerian
Namer

Цитата m00n1ight ()
Нужно делать это с ярлыка на рабочем столе, куда прописаны дополнительные параметры.
А, ну, это уже классика. Arcanum тоже только так запускается. Можешь рассматривать как очередную фишку игр Тима Кейна  biggrin

Товарищ Дата: Вторник, 28.04.2015, 16:12 | Сейчас играет в Ил-2 CoD, Magic Duels Сообщение # 6
Ктулхе can into сhange!
Аватара Товарищ
Factor

Цитата Ilerian ()
ну, это уже классика. Arcanum тоже только так запускается. Можешь рассматривать как очередную фишку игр Тима Кейна

Каквсигда-стайл? wink


Ilerian Дата: Вторник, 28.04.2015, 16:23 | Сейчас играет в One Day in London Сообщение # 7
OWL-Studio
Аватара Ilerian
Namer

Цитата Товарищ ()
Каквсигда-стайл
Зато стабильность! biggrin

m00n1ight Дата: Четверг, 03.09.2015, 10:55 | Сейчас играет в SW: KOTOR2 Сообщение # 8
Лунный мишка
Аватара m00n1ight
Factol

Обновление:

+Restored museum entrance and downtown area, thanks to EntenSchreck.
+Made LaCroix give you the museum keys and Blood Theft always work.
+Fixed aura for crying woman in SM and improved library quest again.
+Opened pier after murder is gone, thanks atrblizzard and Psycho-A.
+Added random thunder sounds to waterfront and removed tutorial key.
+Created default keyboard cfg for plus options, thanks to Psycho-A.
+Fixed snatch sound and other entity bugs using decompiler warnings.
+Cleaned up SM apartment without switching map, thanks to Psycho-A.
+Added twelve original musical compositions, thanks to Rik Schaffer.
+Restored lockpick sound, warehouse music and Last Round barkeeper.
+Added guard outside Empire hotel and changed Warrens Shortcut hall.
+Improved details for all new maps and the SDK, thanks to Psycho-A.
+Corrected occult item heal rate and descriptions in plus and basic.
+Restored Blood Hunt newspaper and fixed bus stops and poles there.
+Fixed one Vandal gesture and his background music, thanks Psycho-A.
+Moved finding out about the Gargoyle XP to avoid preferring sides.
Corrected Milligan not leaving his apartment in case you were loud.
Removed Tourette gun from model and made her give it in basic too.
Fixed many errors in particle and materials files, thanks Psycho-A.
Added script to run Bloodlines and mods under Wine, thanks to SCO.
Corrected Johansen's Empire hotel name and weapons and keys sounds.
Added another Sweet FX shader suite preset, thanks to Citizenkane.
Corrected Malkavian ghoul's sounds and restored basic wallet scale.
Fixed some Johansen, Lily, Dema, Boris and Copper dialogue issues.
Corrected pier streetlights on three maps and removed police lines.

Failure is delay, not defeat. It is a temporary detour, not a dead end. Failure is something we can avoid only by saying nothing, doing nothing, and being nothing. © Denis Waitley
piedpiper Дата: Пятница, 05.08.2016, 03:27 | Сейчас играет в Quake Champions Сообщение # 9
Аватара piedpiper
Factotum

Из впечатлений от последней версии патча - восстановили несколько артефактов, локаций и квестов. Анимацию и мелкие глюки так и не починили. Видимо невозможно. Ах да, и добавили новую концовку - за.... Саббат с Андрюшкой в главной роли.
m00n1ight Дата: Суббота, 20.08.2016, 23:54 | Сейчас играет в SW: KOTOR2 Сообщение # 10
Лунный мишка
Аватара m00n1ight
Factol

9.6:

+Fixed warform-weapons bug, moved Yugo to pier and limo onto street.
+Adjusted some weapon damages for plus and restored some for basic.
+Added shake to forklift hit and improved two friend emails timings.
+Fixed museum areaportal and small texture issues, thanks Psycho-A.
+Added door to SM haven bathroom and masquerade area outside museum.
+Mentioned Clan Lasombra in the world loading tips, thanks to IanW.
Corrected bad elevator light at Red Dragon and Jezebel's door lock.
Fixed decapitation shot and restored basic drugbox value and rain.
Unified keypad sounds and fixed wrong detection and sounds on Dane.
Fixed museum door not being locked and some minor dialogue issues.
Lowered Asylum music volume after loading and fixed minor map bugs.
Added original Japanese and Russian words to translated subtitles.
Fixed Society of Leopold map hole and reduced artefacts over beach.
Updated SDK and fixed audio loop at Fu Syndicate, thanks Psycho-A.
Made manholes in Venture Tower cellar and Ocean House sewers close.
Fixed bad Kerri dialogue start and delayed Jeanette and Ming ones.
Used autoexec.cfg to fix talk dsp sound and frame rate door issues.
Enhanced some areaportals at Leopold Society and Giovanni Mansion.
Recompiled Kamikaze Zen and Zhao's Warehouse maps to fix some bugs.
Fixed Nosferatu causing Masquerade violations exiting Luckee Star.
Made Chunk not attack you if you convinced him thus in the endgame.
Fixed some Ocean House rails, areaportals, shadows and a map hole.
Adjusted volume of some NPC lines and removed doubled pier effects.

Failure is delay, not defeat. It is a temporary detour, not a dead end. Failure is something we can avoid only by saying nothing, doing nothing, and being nothing. © Denis Waitley
Форум » Основной раздел » Troika Games » Vampire: The Masquerade — Bloodlines » [Vampire: The Masquerade — Bloodlines] Патч от Wesp5 (Обсуждение неофициального патча)
Страница 1 из 11
Поиск:

Обновления форума

Копирайты

  • C.O.R.E. © 2009 – 2017
Система Orphus Creative Commons License
Войти на сайт?
Логин:
Пароль: