[Iron Tower Studio] Винс Веллер о «торговле мечтой» (страница 2)
Форум » Общеролевой раздел » Обсуждение статей » [Iron Tower Studio] Винс Веллер о «торговле мечтой» |
[Iron Tower Studio] Винс Веллер о «торговле мечтой» |
|
We don't. Yet it's definitely an issue to watch. Цитата Возможно, собрав достаточное количество средств, они стали вкладывать собственные деньги. They had layoffs 6 months before they went to Kickstarter. Bethesda fucked them on New Vegas' royalties and it's been a while since Obsidian released a game. Aliens got canceled, AP sequel didn't materialize, South Park delayed and delayed. They don't appear to be in the best financial situation, to put it mildly. |
Bethesda fucked them on New Vegas' royalties and it's been a while since Obsidian released a game. Aliens got canceled, AP sequel didn't materialize, South Park delayed and delayed. They don't appear to be in the best financial situation, to put it mildly. А теперь представьте - как символично будет если игра выстрелит! Это же можно шикарно подать - со злыми издателями море проблем, а без них мы работаем нормально. Посмотрим. Ordo Hereticus
Группа:
Фактотум
Регистрация: 2010-12-22
Сообщений: 3096 Любимые CRPG: Baldur's Gate, Fallout: New Vegas, Arcanum
|
# 30 | | DrukqZ-X-LE
They had layoffs 6 months before they went to Kickstarter. Bethesda fucked them on New Vegas' royalties and it's been a while since Obsidian released a game. Aliens got canceled, AP sequel didn't materialize, South Park delayed and delayed. They don't appear to be in the best financial situation, to put it mildly. Не проста, что мне казаласось что у Авеллона и Ко, своя атмосфера и карма . Меня удивило что вы промолчали о Dungeon siege 3. "Для увеличения производительности при достижении отметки в n mil мы повысим работникам зарплату". А теперь представьте - как символично будет если игра выстрелит! Это же можно шикарно подать - со злыми издателями море проблем, а без них мы работаем нормально. Dezmond, начинает жечь напалмом успокойте его кто нибудь . *и еще говорят что я упоротый* |
Aterdux Entertainment, разработчик Legends of Eisenwald, собрал, по их словам, в 10 раз больше средств, чем было нужно на завершение игры, в первый же день появления в раннем доступе Steam. Если вам удастся сделать нечто подобное, ускорит ли это процесс? Мы собрали не в 10 раз больше, а собрали за 10 часов минимально необходимую сумму И насчет Кикстартера я частично согласен, но это как и любой инструмент имеет свои плюсы и минусы. Если бы мы не собрали там денег, нам бы было на порядок тяжелее. А так про нас узнали, мы получили финансы, которые позволили прожить 10 месяцев. Для больших проектов может все и по-другому. Ну и поделюсь, что тут про нас написали на Кодексе (https://www.rpgcodex.net/forums....e.87510): Цитата Legends of Eisenwald: 94%: The only reason not to play it is to hate the genre. Becomes new poster-child of indie games. Belarus soon becomes the World Center of video game development, making use of the cheap, yet skilled labour force. Under the weight of the new-found liberalism that the industry brings, street protests in May 2014 bring the end of the Alexander Lukashenko and of the "last European dictatorship". After a period of internal turmoil, Belarus becomes, in early 2016, a candidate for ascension to the European Union, after previously joining the European Council in late 2014. As in neighboring Ukraine, internal political struggles between the pro-Russian and pro-Eurpean factions of the fledgling democracy keep the country in a stalemate of sorts, particularly in regards to energy policies, with Gazprom becoming ever more aggressive in its tactic of bullying client countries into remaining dependent on their supply. |
# 37 | | DrukqZ-X-LE
Ироничное представление о постсоветском и ex-USSR игропроме в одном посте.
Цитата Yeah, how else can developers survive here rather than getting money for praising Lukashenko on RPG Codex! А это так вообще бомба. |
Vince, что вы думаете о Bethesda Game Studios? Как вы считаете, их СRPG это эволюция в жанре или тупик? Their games are about mass appeal, whereas RPGs have always been a niche market. To make a blockbuster RPG you need to throw all that RPG crap (compare Oblivion or Skyrim systems to Daggerfall) and make it as actiony as possible to appeal to people who 'hate numbers' and have the attention span of a squirrel. So, yes, it's definitely evolution, and if you compare the changes from one game to another, the trend (dumbing down for the masses) is clearly visible. |
Their games are about mass appeal, whereas RPGs have always been a niche market. To make a blockbuster RPG you need to throw all that RPG crap (compare Oblivion or Skyrim systems to Daggerfall) and make it as actiony as possible to appeal to people who 'hate numbers' and have the attention span of a squirrel. So, yes, it's definitely evolution, and if you compare the changes from one game to another, the trend (dumbing down for the masses) is clearly visible. Настолько предсказуемый ответ, что... вопрос можно было не задавать. |
Ответ Винса для меня очень важен. Their games are about mass appeal, whereas RPGs have always been a niche market. To make a blockbuster RPG you need to throw all that RPG crap (compare Oblivion or Skyrim systems to Daggerfall) and make it as actiony as possible to appeal to people who 'hate numbers' and have the attention span of a squirrel. So, yes, it's definitely evolution, and if you compare the changes from one game to another, the trend (dumbing down for the masses) is clearly visible. Thank You !!! |
# 46 | | vaska_psih
Vince, вот у нас (да я думаю, не только у нас) многие считают больших издателей этаким "необходимым злом", а если бы их не было и все игры бы создавались через Kickstarter, это могло бы повлиять на индустрию в худшую сторону или нет? Помниться об этом мечтал кто-то из его рекордсменов, типа Фарго или Авеллона
|
Vince, вот у нас (да я думаю, не только у нас) многие считают больших издателей этаким "необходимым злом", а если бы их не было и все игры бы создавались через Kickstarter, это могло бы повлиять на индустрию в худшую сторону или нет? Помниться об этом мечтал кто-то из его рекордсменов, типа Фарго или Авеллона Time will tell, I suppose. There are many negative trends on KS. One is using big names/licenses/brands - Wasteland 2, BG-successor, Torment 2, Shadowrun, etc. These are the heavy hitters, money-wise. Would completely original games or new ideas do as well? Remains to be seen. Another issue to watch for is money management. The 'money bags' are good at it. The artists - not so much. There's already been a few mismanaged projects: developers ask for too little, hoping to triple it (Chris Taylor's project), developers entice people with loot bags only to discover that it costs too much to produce and ship all that crap, developers over-promising as if major cities and 15-level dungeons can be done in a few weeks, etc. So, basically, before we proclaim that KS is the second coming of Jesus, we need to see more RPGs, especially the ones that we done from scratch rolling out, delivering what was promised, and selling well after. |
# 50 | | DrukqZ-X-LE
Vince, после того как я прочел ваши комментарии про Авеллона и Ко, хотелось спросить каково ваше мнение о Alpha Protocol и Dungeon siege 3.
|
| |||