Эта возможность давным-давно уже реализована в тех неофициальных патчах которые Мунлайт тут постит. И для кого он старается? Между прочим, Bloodlines с этими патчами только и играю. Уж больно годные, все глюки исправляют и много контента добавляют (вообще-то восстанавливают, но так было не в рифму)
Обязательно попробую. Только будет это ооочень не скоро - Ведьмак джва, Деус, Скайрим, возврат к брошенным Ф2 и Плейнскейп... Просто случайно наткнулся на инфу и решил спросить.
Quote (piedpiper @ 17.11.2011, 18:32) )
Эта возможность давным-давно уже реализована в тех неофициальных патчах которые Мунлайт тут постит. И для кого он старается? Между прочим, Bloodlines с этими патчами только и играю.
У меня все эти патчи стоят, только выбора предысторий нет. Видимо, нужно запускать игру по-хитрому.
+Improved getting new discipline and keeping the .38 in the tutorial. +Restored Confession turnstile, King's Way animation and six decals. +Made Pearl of Dubai Charisma powerup again and fixed Mercurio money. +Restored discipline crosshair, tutorial graphic and some particles. +Improved Presence dialogue options and raised haven bum cash to $10. +Added new idle animations, some with whispers, thanks EntenSchreck. +Restored Dominate Command instead of Trance, thanks to EntenSchreck. +Added Humanity losses and gains to SM blueblood and tutorial guard. +Removed Toreador and Ventrue stat bonuses and fixed library details. +Restored embrace and discipline hud particles, thanks EntenSchreck.
Returned Steyr AUG Sabbats to Hallowbrook and Zulo fire sensitivity. Made Beckett invincible at the pier and updated walkthrough issues. Corrected XP and restored log for unravelling Knox and Bertram plan. Fixed Phil and Vandal dialogues and raised Well Educated penalties. Moved possible Gimble's entrance block and fixed minor text details.
КОТОР2 тоже нормально проходится. И для всех, кроме тех, кому прям позарез нужно вникнуть во всё происходящее, всё хорошо. А вот если в конце игры возникает вопрос "WTF? Что тут вообще всю игру происходило?" - это да, но сюжет уже давно разжёван в текстовом виде, даже на русском, так что смысла особого и нет даже.
Вампиры тоже не доделаны, но они не доделаны в другом смысле. Из КОТОР2 выпилили локации и соответствующие им куски сюжета, в результате врубиться в происходящее стало нетривиальной задачей, в Вампирах же были выпилены части геймплея и механик, которые так и не смогли заставить работать. В обоих случаях один общий момент - спешно выкидывали всё недоделанное к релизу. Это видно здесь и там, но в результате остаётся совершенно иное впечатление. Но в первом случае - незавершенности/недосказанности, во втором случае - крайней сырости.
Это вечная история БИС, Тройки и Обсидиан (особенно последних). Если вспомнить ту самую историю Обсидиан от Котаку, то они при разработке блуждали туда-сюда, не зная, что хотят сделать. Мистер Тибуст намекает им. Сегодня прочитал, что и с НВН2 та же история:
Цитата (Джордж Зайц)
NWN2’s biggest sin was probably ambition. The team tried to do too much in too little time, and everything suffered a bit. It’s an awfully common story in the games industry, as anyone who plays a lot of games probably knows.
И как всегда:
Цитата (Расс Питтс)
Вы гениальны и я верю, что в один прекрасный день вы поймете это, перестав цепляться за идеи, которые слишком велики для вас. Я надеюсь, что когда-нибудь вы сможете трезво оценить свои силы. Вы через многое прошли и если вы когда-нибудь научитесь доделывать до конца то, что начали, вы станете такими же великими, какими всегда мечтали стать.
Весп5 всё никак не успокоится. Не успел я толком пройти Вампиров с патчем 8.6, а он уже выкатил 8.7. Подробности я переводить не буду - уж больно много там специфических вещей, о которых я даже понятия не имею, но приведу их здесь, ибо в общем ключе понятно:
v8.7 ---- +Added a Sabbat option to endgame and improved library level details. +Turned library boss to LaSombra and made him appear at SM junkyard. +Improved restored broadsword damage and made Dane items undroppable. +Added dialogue to diner trap and moved Obfuscator to original spot. +Set eight occult powerups to be unknown unless Research stat is met. +Removed girl body from King's Way again and two Ash sewer switches. +Made turnstile turn and restored Empire TV news, thanks vladdmaster. +Fixed downtown elevators and added five arrows, thanks vladdmaster. +Added credits to easter egg ending and moved Yugo near SM blueblood. +Removed a Gangrel animation and fixed idle howling during dialogue. +Fixed Mandarin dialogue not starting if Obfuscated and a Carson bug. +Made Strauss give Fae Charm and Isaac Pearl or money when in basic. +Placed two patrons into Lotus Blossom and lowered perceptions there. +Restored several unused doors to tattoo shop and Hallowbrook lobby. +Increased durations of level 3 Dementation and Dominate disciplines.
And of course many more misc fixes.
+Made Romero boink possible after zombie quest and Wong Ho stand up. Activated asian vampire laptop screensaver and cover sound variable. Fixed basic poster quest order and only Nosferatu getting CD email. Corrected several downtown NPCs stats and Beckett's cut lines again. Added netcafe entry update for Ash and fixed Venture Tower handles. Fixed final Masquerade violation crashes and five bad opening doors. Corrected console errors on game start and a museum guard AI place. Restored plaguebearer quest log, Regent line and Kerri waiting line. Hid male Gangrel player model hole and rearranged UP Python scrips. Prevented zero Humanity in Johansen dialogue and delayed Nines line. Corrected Anders/Ingvar and Larry's quest errors using sound files. Repaired bad Ocean House basement sprite and traffic lights on hubs. Locked morgue freezers, fixed text issues and improved level names. Improved observatory cutscene cameras and fixed high stats tutorial. Fixed killing downtown Ming and replaced boat-ending asian vampire. Corrected tutorial issues and restored one sign, thanks vladdmaster.
m00n1ight, ну и как впечатления? Сильно ли "Вампиры" отличаются от оригинала?
Не особо, на самом деле. Играется стабильнее, приятнее, местами выровнен баланс (Сила Крови добавляет не +5 ко всему, а только +2, например), но я просто не замечаю всех этих небольших твиков, по большей части. Кое-где, впрочем, изменения бросаются в глаза, что я постарался отразить в подборке скринов с пропатченной игры в галерее.
Например, нельзя просто так взять и тупо вырезать полисменов на втором этаже больнички. Сразу теряется Человечность (по единичке за каждого), а на выходе встречающая делегация - полицейская машина с мигалками, все дела.
Есть новые квесты. Нашёл уровень библиотеки, но то ли я чего-то не понял, то ли он багнут. Ждём финальную версию.
Алсо, разрешение под современные мониторы доставляет.
But what is the lesson of Bloodlines? It is perhaps that most people will forgive such glaring and horrific bugs if coupled with perfect atmosphere and writing.
But what is the lesson of Bloodlines? It is perhaps that most people will forgive such glaring and horrific bugs if coupled with perfect atmosphere and writing.
m00n1ight, мне вообще показал, что истинный посыл статьи - как раз в последних строках, следующих уже за приведенной цитатой Если уж на то пошло, этот абзац стоило цитировать полностью...
Цитата
Bloodlines’ continued fan devotion poses a question to me: If it’s been nearly a decade since Bloodlines created such an impact, with a game that had everything except polish, why do we still get games that have the exact opposite problem?
Bloodlines’ continued fan devotion poses a question to me: If it’s been nearly a decade since Bloodlines created such an impact, with a game that had everything except polish, why do we still get games that have the exact opposite problem?
Bloodlines’ continued fan devotion poses a question to me: If it’s been nearly a decade since Bloodlines created such an impact, with a game that had everything except polish, why do we still get games that have the exactopposite problem?
Ну я думаю не стоит совсем уж так обобщать. Ну Bloodlines неподражаема, это да. Как и первый Деус.
+Recreated missing Hallowbrook atrium level, thanks to EntenSchreck. +Moved Sabbat choice into Hallowbrook atrium and added missing XPs. +Restored male blood doll at Red Dragon by using former Tong mugger. +Recreated "maze" room at Grout's Mansion and restored three icons. +Fixed some minor discipline issues and restored the basic versions. +Restored ten decals, moved others and removed restored from basic. +Fixed warform using occult items issue and improved Bloodheal rate. +Added two inspections, warehouse boss talk trigger and moved Yugo. +Increased flamethrower ammo and provided Desert Eagle ammo earlier. +Disarmed Dominated guard bomb on taking and fixed one sound there. +Avoided crashing when testing out too many histories, thanks to AJ. +Added Intimidating Milligan for Nosferatu and fixed armor effects. +Made it possible to give redundant items to LaCroix and other NPCs. +Unleaked and improved library and atrium maps, thanks to Psycho-A. +Restored discipline or weapon selection toggle and Flynn as vendor. +Moved crying girl near cops at pier and changed her to unique NPC. +Restored Ocean House boiler model and animated warehouse generator. +Fixed details of thug, Andrei, Ox, LaCroix, VV and Lily dialogues. +Made spooky cover sound once and plus only and added steam to Yugo. +Removed thugs from diner after quest if you avoided fighting them. +Fixed warrens mist issue and made fatguys use the claws more often. +Restored or fixed fourty NPC gestures and fixed Confession blocks. +Made Braid Talisman raise Wits and restored SM Chunk avoiding rain. +Added Empire Hotel and ending dance spots and made Glaze one plus.
+Added Heather to sewers for Nosferatu and improved new idle sounds. +Made stealth killing Johnny possible when using Obfuscate level 5. +Added possibility to keep the quick Nosferatu in the warrens alive. +Cleaned Mercurio's apartment after a time and fixed a SM map hole. +Added seven missing infobar sounds and created seven infobar icons. +Restored drug stealing quest of Trip for one XP and Finance bonus. +Removed Blood Guardian waterspray and made Lily's purse unsellable. +Fixed bug with casting Bloodbuff breaking off lockpicking attempt. +Raised high firearms book requirement to 9 and updated travel maps. +Made Hallowbrook atrium barrels solid and enemies navigate better. +Restored Justicar to Camarilla ending and Jack's face for LaSombra. +Moved fire axe to crashing elevator top and fatguy to atrium exit. +Restored unused models to Society of Leopold, warehouse and Zhao's. +Changed library to combat zone and fixed rotunda decal flickering. +Repaired hearing warehouse boss conversation twice and some floats. +Made Nadia react to zombies damaging player and removed fake door. +Gave Occult Nut a Scholarship bonus and fixed new discipline lines. +Fixed icons at Giovanni mansion and made Bruno react to feed-kill. Added modified trackerscheme into Extras to change Malkavian fonts. Repaired Carson, Knox, Damsel, Yukie, Regent and Hatter dialogues. Fixed two inverted textures and renamed Sheriff's warform Behemoth. Restored three King's Way headrunner for Nosferatu and Malkavians. Lowered McFly's float rate and fixed references to missing Heather. Added documents to Extras to reveal where restorations originated. Attached floor number to Empire Arms suite names in hotel computer. Fixed three wrong loop sounds and moved a Mandarin line elsewhere. Corrected some bug fixes that were lost in 8.9, thanks vladdmaster. Restored blast door to Giovanni crypt and fixed tutorial door bug. Improved Nosferatu Nines intro and map details, thanks vladdmaster. Fixed sewer sound transitions on SM, Hollywood and Chinatown hubs. Corrected two bad Lotus Blossom icons and lowered Skyeline humming.